2014. augusztus 17., vasárnap

116.-209. hét

A nyaralássorozatot Szlovéniában folytattuk, rengeteg tervvel érkeztünk, de az a nem várt körülmény, hogy az első napot leszámítva végig szakadt az eső, némileg keresztbe húzta a számításainkat. Egy ideig még próbáltunk fedett programokat keresni, de pár nap után kifogytunk a lehetőségekből, ezért innentől kezdve esernyő és esőkabát alatt töltöttük az időt. Emesét nem kellett sokat győzködni, hogy nyugton üljön a hátihordóban, irtó elégedett arcot vágott, amikor megtaláltuk rajta az esőellenzőt (német gyártmány, eleve ilyen időre tervezték). Így aztán láttunk vízeséseket, hófoltot, várakat, mocsarat, gombákat, teheneket, gyönyörű fenyveseket, tavakat, kacsákkal és bedobható kavicsokkal, ettünk áfonyát, Emese fogott villanypásztort, Borka meg vadlesekbe mászott. Csónakáztunk Blednél, és persze a harangot is meghúztuk a tó közepén. A lányok elárulták, mit kívántak: Borka egy cicát, Meske meg rém praktikusan azt, hogy szóljon a harang. A postojnai cseppkőbarlangba is elvittük őket, Borka irtóra élvezte a kisvonatot és az audioguide hallgatást, de persze a cseppkövek is tetszettek neki. Emeske nem igazán értette a hirtelen „éjszakát”, villanyfényt és sötétet, egy idő után beletörődött és nem mondogatta, hogy menjünk ki, de éreztem rajta a megkönnyebbülést, mikor felértünk a szabadba és azóta a mélygarázsokban is aggódva szemlélődik. Borka nagyon élvezte a kirándulásokat, és irtó ügyesen és sokat gyalogolt. Emese jelenlegi tempóját egyikünk sem bírja sokáig idegekkel, egy idő után ő sem, de némi elemózsia társaságában vidáman töltötte az idejét a hátihordóban. Az autózást is meglepően jól bírták, annak ellenére, hogy odafelé, az öt órás út alatt egy percet sem aludtak. Hiába, kezdenek belenőni a lányok a nyaralásba, egyre érdeklődőbbek és egyre jobban bírják a strapát!
Itt töltöttük Borka szülinapját is, megkapta az áhított fésülhetős babát. Jelen esetben nem bíztam a véletlenre, mert annyira egyértelmű volt mindannyiunk számára, hogy ezt fog kapni, hogy úgysem lett volna meglepetés, ezért hagytam, hogy ő válasszon (jobb is, mert én tuti másikat vettem volna). A nagy torta majd csak otthon lesz a családi zsúron, de itt is kapott tortaszeleteket, gyertyával és marcipánnal. Az étteremben épp egy olasz csoport evett, akik mind megtapsolták Borit, hatalmas volt az ováció. Aztán minden nő odajött hozzá gügyögni egy kicsit, persze olaszul, mintha mi sem lenne természetesebb és mintha értenénk is. Borka viszont megtanulta első idegen szavát és a nyaralás végére már lazán mondta nekik, hogy: Ciao!

GySzR:

Meglehetősen lehangoló dolog a svédasztalos vacsora helyet hányni és csak egy kicsit segít rajta, ha közben egy 2 éves támasztja az ember hátát és azt kérdezgeti: