2013. október 20., vasárnap

73.-166. hét



Annyi minden történt az utóbbi hetekben, hogy teljesen elmaradtam a helyzetjelentéssel, hogy mi-mindent tanultak meg mostanában a lányok.
Meskete például megtanult pohárból inni, még nem tökéletes a hatásfok és legszívesebben Borka babáknak való játék étkészletének a bögréjét használja, de indulásnak mindenképpen bíztató. Bori meg most már tényleg tudja hajtani a hintát, ráérzett végre a ritmusra, és persze nagyon büszke magára, de egy kis lökésért simán letagadja. Mesketém pedig egész ügyesen megtanulta hajtani a kismotort, lelkesen lohol Borka után, míg engem a frász kerülget. A játszótéren neki is első dolga, hogy kipróbálja mindenki másét, de azt a tér túloldaláról kiszúrja, ha valaki csak ránéz az övére, és olyan krokodilkönnyeket potyogtat, hogy 5 év felett mindenkinek megesik a szíve rajta. Kár hogy a célcsoportja pont az ez alatti korosztály… Borkám pedig már egész ügyesen számol. Szerintem úgy kb. 4-ig tudja kezelni a számok fogalmát (bár lehet, hogy csokiból többet is számon tudna tartani). Utána már csak sorolja őket, de valamiért a kilences szám nagyon tetszik neki, ezért mindig igyekszik előre venni. Így viszont még hétig sem tudja elsorolni a számokat, ami azért nagyon fura, mert a hét napjait viszont bármikor felsorolja, és még azt is tudja, hogy vasárnap után újra hétfő jön. Meskete pedig megtanult egy új hasznos szót: jó! Ezt igen helyett használja és annyiféle hanghordozással mondja, hogy ki tudja vele fejezni a határtalan lelkesedésétől (jóóóóó!), az „egye fene beleegyezem”-ig (jo.) az összes érzelmét. A másik új kifejezése pedig az énis és ez Borka társaságában kb. 5 percenként tényleg elhangzik, Borka bármit kap, eszi, csinál, néz, Meske garantáltam bejelenti, hogy énis, és tényelg.

GySzR:

Tudom, nem volt a legpraktikusabb vétel, de nem tudtam ellenállni és vettem Borkának egy tornacipőt, ami fűzős. Nagyon tetszik neki, mikor életében először levette, nem csak a masnit kötötte ki, hanem elkezdte az egészet kifűzni. Mikor szóltam neki, hogy azt nem szükséges, felháborodottan közölte velem, hogy:
- Anya, én így szoktam!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése