2012. november 18., vasárnap

25.-118. hét

Elsőként felvázolnék nektek egy életképet: egy borús novemberi hétköznap leültünk ebédelni, amikor is Borka azért nyafogott, mert nem akar enni, Meske meg azért mert enni akart, ezért az ölembe vettem. Nagyjából tíz másodpercre volt szüksége ahhoz, hogy a kis kukac ujjaival megragadja a levesestányéromat és ha már ilyen ügyesen megkaparintotta, le is rántsa az egészet. A forró levesből jutott a terítőre, a ruhájára, a nadrágomra és a zoknimra, az székpárnára, az asztal lábára, a szőnyegre, majd a tál földet érve miszlikre tört és a maradék leves szétfröccsenve eloszlott a padlón és a járókán. Borka a látványtól iszonyatosan elkezdett sírni és közben azt kiabálta, hogy Anya kanala!, amit már csak azért sem értettem, mert az egész környéken a kanál úszta meg egyedül épp bőrrel a történéseket. A nagy zajtól és a gyors vetkőztetéstől persze Emesénél is eltört a mécses, és ahogy álltam ott a két üvöltő gyerekkel az ebédem romjain, arra gondoltam, hogy ha ez egy normális állás lenne, akkor én most azonnal kivennék három nap szabadságot, ez a röpke 27 hónapos, szünnap nélküli, folyamatos munkaviszony után. De mivel nem az, nekiálltam a kármentesítésnek. Amíg nadrág és zokni nélkül töröltem a padlót, Borka vigyorogva odajött, hogy most megcsikizem Anya talpát, és kuncogva úgy is tett. Ekkor arra jutottam, hogy mégse olyan rossz munka ez, és már épp helyreállt a lelki békém, amikor is Bori elcsúszott a vizes kövön és fejjel előre nekivágódott az asztal lábának, nőtt egy hatalmas púp a fején és ismételten zokogásba tört ki. Ettől, a történtek után még mindig kissé labilis lelkiállapotú Emese is sírni kezdett, és akkor arra gondoltam, hogy mi lenne, ha szülnék még??? Mondjuk hármasikreket!
Másodsorban pedig íme a nagy hír: Meske fogat növesztett!  A nővéréhez hasonlóan ő sem ismeri a tankönyvet és a bal alsó kettesét dugta ki először, de amilyen vehemensen rág, nem fog az a fogacska sokáig árválkodni. Borka számára pedig a hét eseménye Balázs látogatása volt, előtte napokig készült rá és kb. utána is ugyanennyi ideig emlegette. Volt itt nagy kézenfogva sétálás, csak úgy cuppantak a puszik és Borka igazán gálánsan viselkedett, sokkal több játékot adott oda a vendégének, mint Emse babának.

GYSzR:
Két gyöngyszem: a számítógép és az turmixol:
- számíkopé, turmiszkol

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése