2013. május 5., vasárnap

49.-142. hét



Borka sose volt egy nagy alvó, de Emese csecsemőként tudta, hogy ilyen nővér mellett nincs már választása, aludni kell. Ez volt a beetetés, azóta kinyílt a kis csipája, lejárt a garancia és komolyan rosszabb, mint Bori anno. Egész egyszerűen nem akar aludni. Ott kezdődik, hogy fütyül a szakirodalomra és már csak egyszer alszik naponta, de hogy! Fenekén a tojáshéj, de visítva kapálódzik, ha ebéd után próbálom megközelíteni vele a kiságyat. Én meg ilyenkor szőrös szívű vagyok és hajthatatlan, már csak azért is, mert Bori viszont egyáltalán nem alszik délutánonként, csendespihenő (oh, pedig hogy gyűlöltem még ezt a szót is gyerekkoromban) gyanánt minden délután nyűglődik hosszabb, de leginkább rövidebb ideig az ágyában, és egy kezemen meg tudnám számolni, hogy idén hányszor aludt el közben. Ráadásul ebből kettő igen emlékezetesre sikerült. Egyszer kettőre beszéltünk meg találkozót Zsófiékkal, mondván, úgyse alszik Borit, mondanom sem kell, hogy akkor bezzeg négyig horpasztott. Máskor meg Eszter látogatott meg minket és megbeszéltük, hogy beadja Borkának a kullancs encephalitis elleni oltást. Mire közölte, hogy akkor ő álmos és aludni szeretne. Na persze, de menj csak nyugodtan! – mondtam. Gondolom kitaláltátok, hogy akkor ébredt csak fel, amikor Eszter már rég otthon volt.
         A napi főszám mégis Emese esti altatása. Ha kimegyek a szobából, az ágyrácsba kapaszkodva ugrál és sír, amiért nem vagyok bent. Ha bemegyek, az ágyrácsba kapaszkodva ugrál és vigyorog, amiért bent vagyok. Néha megdobál a cumijával, ha pedig fogom és lefektetem, olyan, mint a keljfeljancsi és pillanatokon belül újra az ágyrácsba kapaszkodva ugrál. Amikor Bori ennyi idős volt, betettem a kezem a lepedőjére, arra lehajtotta a fejét, és egy idő után elaludt, de ha Emeséhez beteszem a kezem, akkor esetleg felfüggeszti az ugrálást és egy huncut vigyort követően megharapja. Aztán egy idő után nagyon fáradt lesz, ekkor az ágyrácsba kapaszkodva ugrál, dörzsöli a szemét, toporzékol és hisztizik. Így egy párszor ismét lefektetem, majd egyszer csak hisztizik, hisztizik, majd bumm, elalszik. Aztán úgy nagyjából éjfélig kialussza magát, amikor is vidáman gagyarászik két egész percig, majd unatkozni kezd, nekem pedig már nincs túl sok erőm szórakoztatni, ezért jobb híján az ágyban landol kettőnk között. Ott aztán nyüglődik, forgolódik és zanzásítvá kb. háromig produkálja az összes stációt, ami az alábbi ábrán látható, majd még hunyunk egy kicsit, egészen addig, míg átlag hajnali fél hétkor végleg kipattan a szeme. Frissek vagyunk és üdék, szép új napra ébredtünk! Hurrá!



GySzR:

Mondtam már, hogy Bori irtó logikusan gondolkodik. Mivel mi, a szülei szemüvegesek vagyunk, Mami pedig szemüveget vesz, ha olvas neki, minap megkérdezte:
- ha lesz szemüvegem én is fogok tudni olvasni?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése