2014. május 4., vasárnap

101.-194. hét



Sosem gondoltam volna, hogy ilyen létezik, de Emese egyik napról a másikra dackorszakba került. A szignifikánsan leggyakoribb szava a NEM és ilyen klasszikus párbeszédeink vannak:
-      Emese, gyere be!
-      NEM!
-      Kint maradsz?
-      NEM!
-      Akkor mit szeretnél?
-      SEMMIT! - és áll tovább a bejárati ajtó küszöbén.
Az egészet teljesen más stílusban csinálja, mint Borka, ő szerencsére nem az a nyafogós, nyávogós típus, hanem igazi Durci Murci. Szűkszavúan, leszegett fejjel és lebiggyesztett szájjal teszi mindezt, úgy hogy közben durcás arcot vág, de ettől annyira cuki feje lesz, hogy nehéz nevetés nélkül megállni (legalábbis egyelőre, de pár hónapnyi dackorszak után valószínűleg sikerülni fog). Egy biztos, jobb ha felkötöm a gatyámat!
         Borkáék sokat készülődtek az anyáknapjára az oviban. Nagyon gyerekbarát meglepetést találtak ki az óvónénik, mert nem egy központi ünnepséget szerveztek, hanem minden gyerek négyszemközt köszöntötte fel az anyukáját egy gyertyafényes, nyugodt helyen. Bori így is irtó zavarban volt, amint megérkeztem elpirult, oldalra billentette és leszegte a fejét, és teljesen megkukult, majd így is maradt egészen addig, míg el nem hagytuk az ovi területét. A köszöntő helyére úgy kísért be, hogy míg a nyakamban lógott mutatta az irányt, majd némán a kezembe nyomta azt a rózsaszín papírvirágot, amit ő készített. A verset nagyon előrelátóan kinyomtatva az asztalra tették, ezért szépen fel tudtam olvasni Borkának míg az ölemben ült. Mikor kijöttünk megkérdezte az óvónéni, hogy nagyon meghatódtam-e? (Annyira előrelátóak voltak ugyanis, hogy még papirzsebkendőt is bekészítettek.) Hát most annyira nem. De azért cuki volt Borka, mert délután hallottam, hogy próbaképp elmondta a verset Emesének, aztán este az altatásnál (alvás helyett) nekem is. Legalább tízszer egymás után!

GySzR:

Direkt anyáknapi köszöntés helyett szerencsére jut egyéb szeretetadag a lányoktól. Emese legkedvesebb megnyilvánulása, amikor minden izgágasága ellenére odajön, hogy: - Megölelsz, anya? – és ha igen, még azt is mondja, hogy – most jó. Borka pedig teljesen meghatott, amikor amiatt szomorkodtam, hogy a szállodában felejtettem a gyönyörű születésnapi virágomat. Napokig vigasztalt és próbált meggyőzni, hogy milyen szép a többi virágom. Végül pedig fájdalomdíjként még azt is felajánlotta, hogy ad majd nekem abból az eperből, ami az ő ablakpárkányán nő a virágládában és amit egyértelműen sajátjának érez. De ha még ez sem lenne elég, valamelyik este azt mondta:
- Anya, én nem szeretem a fiúkat - ez remélem még változik!-, én csak a lányokat szeretem. Én Anyát szeretem a legjobban!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése