2014. március 23., vasárnap

95.-188. hét



Borka nehezen kezeli az évszakváltást. Képes volt 25 fokban, a napon kesztyűben lenni csak úgy szimplán megszokásból. Az ovónő meg is kérdezte, miért hoz magával kesztyűt. Visszakérdeztem, hogy miért nem kéri meg, hogy vegye le? – Mert nem hajlandó! – válaszolta. Hát ez az, otthon hagyni sem hajlandó! Reggelente meg egy munkából épp elkéső apával nem vagyok túl jó tárgyalási pozícióban. Amúgy a hisztik majd 80 százalékát az öltözködéssel kapcsolatos konfliktusok váltják ki. A legutóbbi kb. harminc perces balhé, ami a szomszéd háztömbben is lehetett hallani, a felveendő bugyi mintáján tört ki. És hogy én miért nem voltam engedékenyebb? Mert Borkánál a szobatisztaság egy olyan visszasunnyogó probléma, mint Emeskénél az éjszakai szoptatás (erre még később visszatérek). Konkrétan ahhoz, hogy ismét megéljünk egy pisimentes napot, új bugyikat kellett beígérni a siker esetére (csillogós rózsaszín állatok vannak rajta). Amúgy az öltözködéssel kapcsolatos nehézségeket tovább fokozza, hogy Bori ízlése kiismerhetetlen. Például átmeneti cipőnek nem az ajánlgatott lilát, rózsaszínt, pirosat választotta, hanem egy szürkésbarnát, amin egy kicsi rózsaszín elefánt és két apró rózsaszín csillag az egyetlen lányos motívum. Nyeltem egy nagyot és megvettem, most meg aggódva figyelem, hogy mikor veszi észre, hogy csúnya. Ez már azért is reális félelem, mert már nem csak Borka kényes ízlésének kell megfelelnem, hanem az ovis barátnőének is. Aki rendszeresen Bori fejéhez vágja, hogy nem forog eléggé a szoknyája, vagy nem csinos a kedvenc szoknyája. Borkánák pedig egyértelműen számít a véleménye és egy ilyen beszólás után akár a kedvenceit is képes mellőzni. Én egy kicsit nehezen viselem, hogy az elsőszülöttemnek fontosabb egy négy éves fruska véleménye, mint az enyém. Emesénél pedig minden igyekezetem ellenére szintén nem én vagyok a mérvadó, Bori az etalon és ha ő szoknyában jár, akkor az neki is jár, méghozzá nem is akármilyen, hanem pörgős. Sőt, nála szerintem súlyosabb lesz a dolog, ugyanis már most képes volt toporzékolós hisztit csapni amiatt, hogy nem alhatott szoknyában. Tényleg aggódom, hogy mi lesz, ha kamaszodnak.
         Visszatérve Emese éjszakai elválasztódására, azt már megértette, hogy éjszaka nincs, de rájött, hogy hajnaltájt igazán sebezhető vagyok és elgyötört, és akkor még lehet. Így az a legújabb trükkje, hogy minden nap egyre korábban ébred és kéri a reggeli adagját. Aztán egy idő után már annyira korán, hogy mind a ketten nagyon örülünk, ha utána mégis aludhatunk még egy kicsit, és aztán reggel, amikor végleg felébredünk (és kéri a reggeli adagját) eszmélek rá, hogy már megint megszoptattam éjszaka. Fenekén a tojáshéj és így érvényesíti az akaratát. Remélem ezt nem növi ki, csak a cicifüggőségét.

GySzR:

Meske szereti keretbe foglalni a mondanivalóját, az Anya pedig egy amúgy is gyakran visszatérő motívum a beszédében. És mivel teljesen oda van az olyan kétüléses autókért, mint például a Smart, ezért ha ilyesmit lát, lelkesen felkiált:
- Anya nézd Anya! Pici autó! Anya, nézd Anya!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése